Junkers - lunga traditie a centralelor termice produse de concernul Bosch in Germania

Logo JunkersJunkers este cea mai importanta marca a Diviziei Termotehnice a Grupului Bosch. Fabrica Junkers, situata la Wernau, in Germania, reprezinta o emblema in domeniul productiei de echipamente pentru incalzire.

Bazele succesului mondial al Diviziei Termotehnice a Grupului Bosch au fost puse de pionierul tehnicii Hugo Junkers, acum peste 100 de ani. in 1895 acesta a infiintat la Dessau o fabrica de aparate, care producea primele cazane populare pentru baie. in numai cativa ani, Junkers&Co a devenit liderul de piata la acest produs.

Robert Bosch a achizitionat intreprinderea Junkers in 1932 si a dezvoltat-o in continuare. Din 1960 Junkers produce la Wernau, langa Stuttgart, minicentrale termice cu combustibil gazos, echipamente de incalzire cu condensatie bazate pe combustibil gazos, precum si regulatoare de caldura, armaturi pentru instalatiile de gaze si sisteme de comanda pentru echipamentele de incalzire cu combustibil gazos. Vezi centrale termice Junkers.

Vedere aeriana a fabricii Junkers - Wernau, Germania

Vedere aeriana a fabricii Junkers - Wernau, Germania

Numeroase inovatii

Au asigurat, de-a lungul timpului, firmei Junkers o pozitie de lider in domeniu. De exemplu, in 1985, Junkers a fost intaiul ofertant in Germania care a introdus pe piata prima minicentrala termica murala cu condensatie, alimentata cu combustibil gazos. in 1997, noua generatie de regulatoare Ceracontrol de la Junkers a fost distinsa cu premiul IF Interface Design Award. Tot in 1997, Divizia Termotehnica a Grupului Bosch si-a innoit in mod decisiv programul de echipamente, introducand noul sistem de comanda si control denumit Bosch Heatronic, fabricat la Junkers, care reprezinta creierul electronic al echipamentelor de incalzire de tipul minicentralelor termice cu combustibil gazos. 0 alta noutate importanta a fost si arzatorul lamelar ThermoStar.

Bosch Heatronic

Calitatea de varf a produselor - o exigenta de prim ordin la Junkers

Robert Bosch a pus mai presus de toate principiul: "Nu exista nici o scuza pentru lucrul defectuos." Evolutia lui Robert Bosch, prin dezvoltarea micului sau atelier de la inceputuri si transformarea acestuia intr-un concern de prim ordin pe plan mondial i-a confirmat ideea. Acum, ca si atunci, numele Bosch reprezinta calitate de varf.

Robert Bosch

"Nu pot suporta ideea ca cineva ar putea dovedi, la incercarea unui produs de-al meu, ca as fi realizat un lucru de slaba calitate. De aceea am incercat intotdeauna sa realizez produse care sa tina piept oricaror teste - altfel spus, sa fie cele mai bune dintre cele mai bune".

(Robert Bosch - 1919)

Aceasta declaratie reprezinta firul calauzitor pentru Divizia Termotehnica a Grupului Bosch, precum si pentru marca Junkers, ale carei produse sunt sinonime cu cea mai inalta calitate. Masurile de asigurare a calitatii in toate uzinele de productie se numara printre cele mai exigente din lume.

Standardele ridicate privind calitatea se reflecta in cele 12 principii fundamentale enuntate in legatura cu calitatea, obligatorii pentru toti angajatii Bosch.

Aceste exigente severe privind calitatea le transferam si asupra tuturor serviciilor pe care le prestam in folosul partenerilor de piata si al utilizatorilor finali.

12 Principii fundamentale privind calitatea

1. Vrem clienti multumiti. De aceea calitatea superioara a produselor si serviciilor noastre este unul din obiectivele prioritare ale firmei noastre. Acest lucru este valabil si pentru serviciile prestate in numele nostru de reteaua comerciala si de cea de asistenta tehnica si service post-vanzari.

2. Clientul este cel care stabileste etalonul calitatii. Aprecierea clientului cu privire la produsele si serviciile noastre este hotaratoare.

3. Obiectivul calitativ mereu valabil ramane "Defectiuni zero" sau "100% corect".

4. Clientii nostri apreciaza nu numai calitatea produselor noastre, ci si pe cea a serviciilor noastre. Livrarile trebuie sa se faca la timp.

5. Cererile de oferta, ofertele, mostrele, reclamatiile, etc. trebuie rezolvate constiincios si cu promptitudine. Termenele de livrare promise trebuie neaparat respectate.

6. Fiecare angajat in parte contribuie la locul sau de munca la atingerea acestor obiective calitative. De aceea cade in sarcina fiecarui salariat, incepand cu ucenicii si stagiarii si terminand cu directorii, sa presteze o munca ireprosabila. Cel ce identifica un risc de diminuare a calitatii pe care nu-t poate elimina in cadrul atributiilor ce-i revin, are obligatia de a-si informa neintarziat superiorul.

7. Orice lucrare trebuie executata corect inca de la inceput. Astfel, nu numai calitatea sporeste, dar si cheltuielile scad. Cresterea calitatii duce la cresterea productivitatii.

8. Nu numai defectiunile trebuie depistate si inlaturate, ci si cauzele acestor defectiuni. Evitarea defectiunilor are prioritate fata de inlaturarea lor.

9. Calitatea produselor noastre depinde si de calitatea pieselor componente achizitionate de la terti. De aceea cereti furnizorilor nostri calitate maxima si sprijiniti-i in atingerea obiectivelor noastre comune privind calitatea.

10. in ciuda constiinciozitatii maximein timpul lucrului, este posibil ca, ocazional, sa mai apara defectiuni. Din acest motiv au fost introduse numeroase proceduri verificate practic pentru detectarea din timp a unor astfel de defectiuni. Aceste metode trebuie aplicate cu consecventa maxima.

11. Atingerea obiectivelor noastre privind calitatea este o sarcina importanta a conducerii. in evaluarea performantelor angajatilor si calitatii muncii acestora, conducerii ii revine o pondere deosebita.

12. Obiectivele noastre privind calitatea sunt obligatorii. Totodata, trebuie respectate si cerintele suplimentare ale clientilor.

Produse si marci ale Diviziei Termotehnice a Grupului Bosch

 

Vezi caracteristici tehnice si preturi pentru modelele 2008

 

Divizia Termotehnica a concernului german Robert Bosch GmbH are ca domeniu de activitate producerea si comercializarea de echipamente de incalzire, denumite generic centrale termice, pentru diferite tipuri de locuinte si cladiri. Divizia Termotehnica apartine astazi celor mai puternic internationalizate sectoare din cadrul Grupului Bosch, dispunand de fabrici si marci renumite in lumea intreaga.

Pana spre sfarsitul anilor '80 aceasta divizie si-a concentrat preponderent activitatea pe piata germana, produsele sale fiind comercializate sub renumita marca Junkers. De atunci si-a extins din ce in ce mai mult sfera de actiune in Europa si in lume. Aceasta dezvoltare a inceput in 1988 odata cu achizitionarea producatorului portughez Vulcano Termo-Domesticos. in 1992 s-au adaugat Worcester Heat Systems din Marea Britanie si Radson Alutherm din Belgia. Apoi, in 1996, Grupul Bosch a achizitionat societatile e.l.m. leblanc si Geminox din Franta.

Dezvoltarea constanta a acestui domeniu de activitate si a acestei divizii a continuat in 1998. Astfel, in Chile , s-au pus bazele societatii Junkers S.A. prin intermediul careia avea sa fie aprovizionata piata din Chile si din celelalte tari sud-americane. Tot atunci au fost preluatein proportie de 100% actiunile societatii mixte turcesti ELBO, creata anterior de Grupul Bosch si de un important producator local.

De asemenea, la inceputul anului 1999, Robert Bosch GmbH a cumparat intregul pachet de actiuni al societatii mixte infiintate anterior, in 1995, la Shunde ( China ). Aceasta firma a fost redenumita "Bosch Gas Appliances Company Ltd."

Divizia Termotehnica a Grupului Bosch a devenit astfel nu numai unul dintre cei mai mari producatori de echipamente si instalatii pentru incalzire si prepararea apei calde din Europa - pe baza de combustibil gazos - ci si cel mai mare producator de echipamente de incalzire instantanee din lume.

Paleta larga de produse fabricate si comercializate de Divizia Termotehnica a Grupului Bosch cuprinde minicentrale termice cu combustibil gazos, incalzitoare de apa cu combustibil gazos, cazane de incalzire cu gaze si pacura, incalzitoare de apa electrice, sisteme de climatizare si de pregatire a apei calde cu ajutorul energiei solare, sisteme de reglare, comanda si control pentru echipamentele de incalzire, precum si alte accesorii corespunzatoare celor mai diverse utilizari.

in special in domeniul echipamentelor de incalzire bazate pe combustibil gazos, firmele care apartin Diviziei Termotehnice a Grupului Bosch dispun de o experienta indelungata, de peste un secol.

Divizia Termotehnica a Grupului Bosch adaposteste astazi o familie puternica de producatori de inalta calitate, reprezentati de marci de renume: Junkers, Bosch, Worcester, Vulcano, Radson, e.l.m. leblanc si Geminox.

Aceste marci sunt sinonime, fiecare in parte, in regiunea in care activeaza, cu tehnica profesionala de incalzire si cu asigurarea unui service de calitate in folosul clientilor.

Familia marcilor din cadrul Diviziei Termotehnice a Grupului Bosch inseamna nu numai sisteme de incalzire si preparare a apei calde - inovatoare, ecologice, cu o durata de exploatare indelungata - ci si parteneriatul strans cu reteaua de distributie si desfacere si cu firmele de instalatii, precum si asigurarea unor servicii rapide si complete de asistenta si service, in sprijinul clientilor, acordate atat partenerilor de piata, cat si utilizatorilor finali.

Grupul Bosch in cifre

Micul "atelier pentru mecanica fina si electrotehnica", deschis de Robert Bosch in anul 1886 la Stuttgart s-a specializat in scurt timp de la infiintare pe instalatii de aprindere pentru motoare de toate tipurile, transformandu-se treptat si devenind Grupul Bosch din zilele noastre, concern activ pe plan mondial.

Frontierele statale devin din ce in ce mai putin importante pentru concernul international Bosch. Competitia intensa pe plan mondial impune amplasarea unitatilor de productie cat mai aproape de client, dar si acolo unde costurile de productie sunt avantajoase. Astazi concernul cuprinde un mare numar de filiale si societati la care detine actiuni, in 47 tari din intreaga lume. Activitatile de productie sunt localizate in 32 tari, respectiv in 175 centre de productie.

In afara de acestea, Bosch participa si la 40 societati mixte pe plan mondial. La 1 ianuarie 2001 Grupul Bosch numara aproximativ 200.000 angajati, dintre care peste jumatate lucreaza in afara Germaniei.

Cifra de afaceri a Grupului Bosch

Indicator de referinta 1997 1998 1999 2000
Cifra de afaceri (miliarde DM)

46.8

50.3

54.5

61

Evolutie in raport cu anul precedent

13.90%

7.00%

7.00%

12.00%

Cota parte din cifra de afacerirealizata in afara Germaniei

65.00%

65.00%

66.00%

72.00%

Fonduri alocate pentru cercetare si dezvoltare

Pe plan mondial, in cadrul Grupului Bosch lucreaza cca.14.700 oameni de stiinta, tehnicieni si ingineri, angrenati in activitati de cercetare si dezvoltare.

Competitivitatea Grupului Bosch poate fi asigurata nu numai prin dezvoltarea unor produse si sisteme noi, dar si prin perfectionarea celor existente.

Fondurile alocate de Bosch pentru cercetare si dezvoltare s-au cifrat in anul 2000 la peste 4 miliarde DM. Principalele domenii de activitate in care Grupul Bosch este prezent in intreaga lume sunt:

- echipamente si sisteme pentru industria auto

- bunuri de larg consum (scule electrice si accesorii, centrale termice, aparate electrocasnice)

- produse industriale (automatizari, hidraulica, pneumatica, sisteme de actionare, echipamente de ambalare)

Aspiratiile fondatorului firmei, Robert Bosch, de a se pune in slujba comunitatii sunt implinite si continuate astazi de fundatia Robert Bosch GmbH . Aceasta detine 92% din capitalul social al concernului Robert Bosch GmbH. Dividendele ce revin fundatiei sunt utilizate exclusiv pentru finantarea unor proiecte de interes comunitar in sectoare ca sanatate, intelegerea dintre popoare, educatie, arta si cultura.

 

Fonduri pentru cercetare si dezvoltare alocate de Grupul BOSCH

Fonduri pentru cercetare si dezvoltare alocate de Grupul BOSCH