IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Grup instalatori specialitate
2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
8 ani garanie la centrale termice?
tudor
post Oct 22 2004, 07:43 AM
Post #1


Nou venit
*

Group: Members
Posts: 8
Joined: 6-September 04
Member No.: 322



Am cumparat o centrala biggrin.gif (nu voi spune numele pentru a nu incalca regulamentul forumului). In certificatul de garantie, la fel ca pe toate reclamele care se fac, scrie ca am 8 ani garantie.

Abia dupa ce citesc certificatul de garantie aflu ce inseamna aceasta garantie :shock: :
"Produsul defectat in termenul de garantie, atunci cand nu poate fi reparat sau cand durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie depaseste 10% din termenul de garantie, la cererea consumatorului, va fi inlocuit de vanzator sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea actualizata a produsului respectiv."

:evil: Sa inteleg de aici ca reparatia poate dura pana la aprox. 1 an, timp in care stau "la caldura"?

Certificatul de garantie face referire la respectarea HG394/1995 in care exista o asemenea specificare. :oops:
Totusi in acelasi act normativ exista o alta spcificare:
"Prestatorii de servicii au obligatia sa efectueze operatiunile de service asupra produselor de folosinta indelungata aflate in perioada de garantie, in cel mult 10 zile de la data inregistrarii reclamatiei consumatorului."

Pot sa inteleg de aici ca prestatorul de service imi va repune in functiune cetrala in caz de deranjament/defectare in maxim 10 zile?
:?:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tudor
post Oct 22 2004, 07:50 AM
Post #2


Nou venit
*

Group: Members
Posts: 8
Joined: 6-September 04
Member No.: 322



A propos, la prezentrarea centralei termice mi s-a spus ca centrala contine un regulator de gaz inclus :roll: . Nu stiu sigur la ce e bun :oops: dar stiu ca trebuie sa fie, si, daca e inclus, economisesc niste bani (aproape de un milion). Firma care a montat centrala a spus ca nu vede asa ceva inauntru si mi-a recomandat sa-mi cumpar totusi un regulator de gaz. :cry: Am sunat la reprezentata firmei si mi-au spus:
"Ne cerem scuze!"
:twisted:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geo Palade
post Oct 22 2004, 08:34 AM
Post #3


Membru senior
***

Group: Members
Posts: 75
Joined: 14-June 04
Member No.: 32



Regulatorul de gaz este f. bun (nu stiu daca este si obligatoriu) pt. ca limiteaza presiunea gazului la intrarea in centrala daca apar suprapresiuni accidentale in coloana de alimentare cu gaz. Astfel este posibil ca in absenta regulatorului de gaz sa se defecteze valva de gaz din centrala care este f. scumpa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tudor
post Oct 22 2004, 08:48 AM
Post #4


Nou venit
*

Group: Members
Posts: 8
Joined: 6-September 04
Member No.: 322



(Geo Palade)
Regulatorul de gaz este f. bun (nu stiu daca este si obligatoriu) pt. ca limiteaza presiunea gazului la intrarea in centrala daca apar suprapresiuni accidentale in coloana de alimentare cu gaz. Astfel este posibil ca in absenta regulatorului de gaz sa se defecteze valva de gaz din centrala care este f. scumpa.

Merci,
Am banuit ca pentru asta e necesar. Cei de la gaze au spus ca e obligatoriu (Daca se defecteaza vana de gaz e posibli sa apara scapari de gaz).
Ideea e ca una cumperi pe hartie si alta gasesti in cutie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CristianG
post Oct 22 2004, 09:00 AM
Post #5


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 765
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 3



Regulamentul spune sa nu se faca reclama, asta nu inseamna ca trebuie sa vorbim, mai ales la tehnic in sarade: am o centrala , cam atat de mare, cu un panou argintiu etc.

Extras din certificatul de garantie Art 1.7

"Centrul de asistenta Tehnica si Service va asigura interventia pentru service in maxim 48 de ore (2 zile lucratoare) de la data inregistrarii solicitarii."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tudor
post Oct 22 2004, 09:16 AM
Post #6


Nou venit
*

Group: Members
Posts: 8
Joined: 6-September 04
Member No.: 322



(CristianG)
Extras din certificatul de garantie Art 1.7

"Centrul de asistenta Tehnica si Service va asigura interventia pentru service in maxim 48 de ore (2 zile lucratoare) de la data inregistrarii solicitarii."

Am vazut asta. Sa intelg ca prestatorul de service imi va repune in functiune cetrala in caz de deranjament/defectare in maxim 2 zile?
Atunci e OK biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CristianG
post Oct 22 2004, 09:28 AM
Post #7


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 765
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 3



"Va asigura interventia in 48 de ore" cat despre reparat...

Oricum din experienta majoritatea interventiilor se rezolva imediat, un senzor schimbat, o placa electronica, nu prea se strica pompe, vane de gaz care ar necesita mai mult timp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tudor
post Oct 22 2004, 09:54 AM
Post #8


Nou venit
*

Group: Members
Posts: 8
Joined: 6-September 04
Member No.: 322



(CristianG)
"Va asigura interventia in 48 de ore" cat despre reparat...

Oricum din experienta majoritatea interventiilor se rezolva imediat, un senzor schimbat, o placa electronica, nu prea se strica pompe, vane de gaz care ar necesita mai mult timp.




Ma-ntorc de unde am plecat. Mi se pare complet inacceptabil ca reparatia sa dureze luni in sir. Pun o problema de principiu. As putea accepta si inlocuirea cu un alt produs/componenta (mai putin performanta/veche dar functionala) pe durata reparatiei.
Daca in certificatul de garantie exista clauza asta, (reparatie in 1/10 din termenul de garantie, adica aprox 10 luni) producatorul (prin firma de service) ar putea abuza de ea.
Am vreo sansa sa solicit modificarea acestei clauze la ceva rezonabil pentru ambele parti? Acum cat inca n-am probleme!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CristianG
post Oct 22 2004, 10:15 AM
Post #9


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 765
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 3



Am vreo sansa sa solicit modificarea acestei clauze la ceva rezonabil pentru ambele parti? Acum cat inca n-am probleme!


Nu cred.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bittek
post Oct 22 2004, 12:06 PM
Post #10


Membru
**

Group: Members
Posts: 38
Joined: 17-May 04
Member No.: 13



("tudor")
Abia dupa ce citesc certificatul de garantie aflu ce inseamna aceasta garantie :shock: :
"Produsul defectat in termenul de garantie, atunci cand nu poate fi reparat sau cand durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie depaseste 10% din termenul de garantie, la cererea consumatorului, va fi inlocuit de vanzator sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea actualizata a produsului respectiv."

:evil: Sa inteleg de aici ca reparatia poate dura pana la aprox. 1 an, timp in care stau "la caldura"?

Certificatul de garantie face referire la respectarea HG394/1995 in care exista o asemenea specificare.

Omule ce ai tu in certificat este spicuit din lege
Si anume daca produsul sdefect sta mai mult de 240 de zile in prima jumatate a perioadei de garantie in service sint obligati sa-ti schimbe produsul cu unul nou,sau daca are mai mult de 3 interventii in primimi 4 ani de garantie sint obligati sa-ti restituie banii, sau daca produsul inlocuit prezinta defecte la fel vanzatorul este obligat sa-ti schimbe produsul.
Am citat din Sistemul legislativ si instutional de protectia a consumatorilor din Romania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CristianG
post Oct 22 2004, 12:49 PM
Post #11


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 765
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 3



Mai exact 3 interventii la ceeasi piesa pot conduce la schimbarea produsului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bittek
post Oct 22 2004, 02:13 PM
Post #12


Membru
**

Group: Members
Posts: 38
Joined: 17-May 04
Member No.: 13



("CristianG")
Mai exact 3 interventii la ceeasi piesa pot conduce la schimbarea produsului.

Nu neaparat la aceeasi piesa.In lege nu se specifica.Asta poate o zic cei din service.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tudor
post Oct 25 2004, 12:29 PM
Post #13


Nou venit
*

Group: Members
Posts: 8
Joined: 6-September 04
Member No.: 322



(bittek)
Omule ce ai tu in certificat este spicuit din lege
Si anume daca produsul defect sta mai mult de 240 de zile in prima jumatate a perioadei de garantie in service ...
...
Am citat din Sistemul legislativ si instutional de protectia a consumatorilor din Romania.


Aici e problema: Poate-ar trebui schimbat "Sistemul legislativ si instutional ...".
Nu mi se pare normal ca o firma de service sa aiba acoperirea legala sa-mi tina 240 zile un produs in service indiferent ce marca si produs ar fi acesta.
Asta mi-e invatatura de minte sa casc ochii :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: laugh.gif cand mai cumpar ceva cu gaantie de 8 -10 ani (ca de exemplu o masina).



In cazul in speta am sunat la reprezentanta si am discutat problema aceasta. Mi-au spus ca in mod normal reparatia dureaza 2 zile daca subansamblul defect este in depozitul firmei de service, o zi in plus pentru depozitul reprezentantei si ceva mai mult daca trebuie adus din afara tarii. "Ceva mai mult" n-are cum sa insemne luni in sir pentru ca sunt "o firma serioasa care doreste sa-si multumeasca clientii". Am ceva rezerve dupa problema cu regulatorul de gaz inlcus care nu prea a fost de gasit, si, oricum, as fi preferat la baza seriozitatii sa existe clauze ale certificatului de garantie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
energon
post Sep 17 2005, 10:11 AM
Post #14


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 111
Joined: 17-September 05
From: Nu in Romania
Member No.: 576



Hai Dom'le ca va speriati degeaba. 8 ani garantie , la centralele Baxi (ca sa nu vorbim in sarade) e OK , si cu interventiile care ar putea dura sute de zile sunt povesti. Cu tot cu detectarea defectiunii si remediere , pentru orice tip de problema , timpul maxim maximorum este de ordinul , stiu si eu , 2-3 ore (In cele mai rele cazuri) . Asta daca ai piesa de schimb pe loc, bineinteles.


--------------------
Ingineru'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
new_valis
post Sep 17 2005, 11:40 PM
Post #15


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 1,189
Joined: 10-April 05
From: ROMĀNIKA...
Member No.: 486



Chestia cu 8 ani garantie este, dupa parerea mea , cea mai mare ticalosie!

Conform legilor romanesti, perioada de garantie trebuie sa fie minim 10% din durata de viata declarata a produsului respectiv.

Ori BAXI da "garantie" pe viata pt. produsele sale, adica 8 ani! Deci, o centrala BAXI mai mult de 8 ani nu 'behaie'! Extrapoland, BAXI ar trebui sa fie viabila 80 de ani! Aiurea!

Deja 2-3 ani garantie pt. o centrala termica e prea mult!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bask
post Sep 19 2005, 10:20 AM
Post #16


Membru senior
***

Group: Members
Posts: 94
Joined: 14-September 05
Member No.: 571



Eu nu sunt de acord.
Toti producatorii straini dau ca durata de viata a unei murale intre 10-20 ani, iar practica occidentala atesta ca ei se obliga la furnizarea de piese de schimb pe toata durata de viata a produsului (vezi Viessmann care furnizeaza piese de schimb si pentru produse de acum 25-30 de ani).
Pe cale de consecinta ce e rau ga Baxi grup se angajeaza la acelasi lucru pentru 8 ani, foarte bine.

Ce vreau eu sa remarc este ca de abia aceasta politica este una corecta pe piata romaneasca a serviciilor conexe (service postgarantie, VTP, AF, PIF, etc.), pt. ca dupa cum sigur stiti, acest furnizor asigura doar piesele de schimb pe aceasta periuoada in anumite conditii (contract de service incheiat cu un prestator autorizat), prestatorul serviciilor avand dreptul sa-si incaseze contravaloarea manoperei la tarifele pe care le stabileste singur.

Daca acest furnizor ar fi fost printre primii pe piata altele ar fi fost regulile jocului acuma si poate n-ar fi avut loc atatea nenorociri.

Pentrtu ca trebuie sa recunoastem ca ceilalti furnizori au profitat de prestatori conditionand activitatea de vanzare cu cea de asistenta, impunand tarife de PIF (10-15 euro) mult sub valoarea lor reala fapt care a dus la scaderea calitatii prestatiei (s-au pus in functiune centrale doar cu o surubelnita si un creion de tensiune in buzunar).


NU DIN PARTEA MEA BRAVO BAXI, pentru acest avantaj 8 ani garantie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CristianG
post Sep 19 2005, 02:47 PM
Post #17


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 765
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 3



La nivelul de pret la care se vand centralele Baxi, 8 ani garantie reprezinta un plus demn de luat in considerare. Evident ca "garantie pe viata" este un slogan publicitar, centrala putand fii folosita mult mai mult daca se respecta conditiile de utilizare.

Pentrtu ca trebuie sa recunoastem ca ceilalti furnizori au profitat de prestatori conditionand activitatea de vanzare cu cea de asistenta, impunand tarife de PIF (10-15 euro) mult sub valoarea lor reala fapt care a dus la scaderea calitatii prestatiei (s-au pus in functiune centrale doar cu o surubelnita si un creion de tensiune in buzunar).


La Baxi PIF se face contra cost la tarifele stabilite de prestator... fara impuneri din partea reprezentantei... insa legea cererii si ofertei si-a spus cuvantul si preturile nu sunt ridicate.
Apropo, 10 EUR PIF si 2000 EUR analizorul de gaz pt o echipa......nu mi se pare exagerat ca vin cu creionul de tensiune si o surubelnita.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
new_valis
post Sep 19 2005, 08:36 PM
Post #18


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 1,189
Joined: 10-April 05
From: ROMĀNIKA...
Member No.: 486



Siu si eu...............?!?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bask
post Sep 20 2005, 05:36 AM
Post #19


Membru senior
***

Group: Members
Posts: 94
Joined: 14-September 05
Member No.: 571



(CristianG)
Apropo, 10 EUR PIF si 2000 EUR analizorul de gaz pt o echipa......nu mi se pare exagerat ca vin cu creionul de tensiune si o surubelnita.


Aveti dreptate numai ca nu e corect fata de client, si ar fi fost OK daca ei atunci cand au stabilit aceste valori, ar fi tinut cont ca o echipa trebuie dotata cu o trusa in care sa aiba strictul necesar, ca serviciile se pot face si la distante mai mari de 10 km, ca intr-o echipa sunt 2 membri, ca trebuie o masina la o echipa, si altele..

Eu continui sa cred ca s-a profitat de lipsa de cunostinte a pietei (a prestatorilor si a clientilor0 cea ce a dus la mari dezechilibre si neajunsuri.

V-as intreba cat de greu este sa va convingeti clientii sa incheie un contract dse garantie si cat incasati pentru un asemenea contract ?

Sau mai bine ar trebui sa deschidem un nou subiect, cred ca ar fi interesant, ce ziceti ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CristianG
post Sep 20 2005, 08:01 AM
Post #20


Membru senior
Group Icon

Group: Instalatori
Posts: 765
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 3



Eu continui sa cred ca s-a profitat de lipsa de cunostinte a pietei (a prestatorilor si a clientilor0 cea ce a dus la mari dezechilibre si neajunsuri.


Corect.

Sau mai bine ar trebui sa deschidem un nou subiect, cred ca ar fi interesant, ce ziceti ?


De acord.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th May 2018 - 12:23 AM

www.centrale-termice.ro Web analytics